Styrkepass

Idag har både jag och Brutus tränat styrka. Vi började med att skritta en sväng på grusvägen, och sedan så klättrade vi i backarna vid stallet. Brutus var jätteduktig, men han vill gärna fuska lite och trava på vissa ställen där det är jobbigt. Men han fann sig ändå i att det var skritt som gällde, och han jobbade på bra. Jag hade kortat upp mina stigläder ordentligt också så att även jag fick styrketräning av benen. Jag kortade rätt rejält, och sedan så skulle jag stå så stadigt som jag bara kunde utan att sätta mig ner för att ta stöd. Det känns lite i benen om en gör så kan jag säga!

Efter klättringen så skrittade vi en bit i skogen och sedan så fick han jogga på lös tygel på grusvägen. Mina klätterpass är inte långa, de är kanske 30-40 minuter långa och då är det inklusive framskrittning och avskrittning. Att hålla på längre tycker jag inte ger något, Brutus tycker bara att det är tråkigt och då blir det inte bra. Ofta så kombinerar jag klättringen med smidighet. Vi klättrar nämligen i en dunge som är på ett litet berg. När en kommer upp för backen så finns det träd på kullens topp, och jag varierar då ett par intervaller med klättring med att snurra runt träden för att få upp smidigheten och koordinationen. I början så blir det ganska långa bågar runt träden, men sedan ökar jag svårigheten och svänger allt tightare, och jag använder gärna enbart vikthjälperna. Pass där vi kombinerar klättringen med trädsnurr brukar bli lite längre, men då får han omväxling och lite återhämtning när vi går runt träden.

17 - Kopia

Klättring 2011

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>